TENNISHAL

Stichting "De Tennisschuur” gaat een nieuwe duurzame tennishal realiseren op IJburg naast het bestaande tennispark van Tennisclub IJburg. De doelstelling is om overdekt tennis aan te bieden voor de wijk en regio in nauwe samenwerking met Tennisclub IJburg. Er komen 3 "Hardcourt Australian Open” banen met een kleine publieke ruimte en toiletvoorziening.

DUURZAAM CONCEPT

De Tennisschuur gaat een nieuw duurzaam concept ontwikkelen voor een tennishal. De hal kan door de combinatie van een zeer hoge isolatiewaarde en het gebruik van een warmtepomp installatie jaar-rond overdekt tennis aanbieden. De warmtepomp zal de tennishal in de winter verwarmen en in de zomer koelen. De hal zal zo als verlengstuk van de vereniging kunnen dienen die dan in de zomermaanden 3 extra banen zou kunnen gebruiken. De hal is gereed om de via zonnepanelen elektriciteit op te wekken, de technische voorbereiding is hiervoor gemaakt. De verlichting is volledig LED.

ARCHITECTUUR

De tennishal is in samenwerking met de gemeente Amsterdam ontworpen. Het resultaat is een prachtig ontwerp waarbij de tennishal opgaat in het groene duinlandschap. In het ontwerp zullen andere functies zoals een openbare tennismuur en een klimmuur worden gecombineerd.

2018

Als alles volgens plan verloopt hopen wij in het voorjaar 2018 te starten met de bouw van de hal en op 1 oktober 2018 te kunnen tennissen. We zijn op dit moment in gesprek met het bestuur van TCIJburg hoe wij de samenwerking verder gaan vormgeven.