Sportkleding en schoenen

Uiteraard zijn tenniskleding en tennisschoenen verplicht.

Tennisbaan
Houd de tennisbaan schoon en veeg de baan zoals het is voorgeschreven voor Smashcourt.

Gedrag

Vloeken, schreeuwen en met rackets slaan en gooien is taboe.

Mobieltjes

Zorg er voor dat je je mobieltje op de "zachte‚ÄĚ stand hebt staan. Tijdens wedstrijden zet je je mobiele telefoon uit.

Parkeergelegenheid

De parkeerplaatsen van TC IJburg zijn uitsluitend bestemd voor mindervaliden, gasten en personeel. Kom zoveel mogelijk op de fiets

Baanverlichting

Bij het verlaten van de baan direct uitzetten (indien laatste speler).

Tot 22.00 uur 's avonds kan er op 10 verlichte banen gespeeld worden.

Fietsen & Scooters
Parkeer fietsen en scooters in de daarvoor bestemde rekken.

Honden

Honden zijn aangelijnd welkom op het park.

Roken

Het clubhuis en tennispark zijn rookvrij. Roken op het terras rondom het clubhuis is toegestaan. Hou er rekening mee dat andere gasten daar geen last van hebben en gooi peuken in de asbak.

Afhangen

Afhangen kan uitsluitend als je fysiek op het park aanwezig bent. Je mag alleen spelen als je hebt afgehangen.

Voor enkelspel wordt er 45 minuten afgehangen. Bij dubbelspel is dat 60 minuten. Bij drie spelers op een baan gelden de enkelspel afhangregels, namelijk 45 minuten.

Speel bij drukte liefst dubbelspel, zo kunnen er zoveel mogelijk leden spelen.

Het zogenaamde doorhangen is niet toegestaan.

Indien men voor enkelspel heeft afgehangen, dan kan dat niet onder het spelen in een dubbelspel worden veranderd, tenzij de baan vrij blijft en er niet door anderen is afgehangen. Tot 19.00 uur zijn alle banen gemengde banen, zowel door senioren als junioren te gebruiken door middel van afhangen. Na 19.00 uur zijn alle banen bestemd voor senioren. Dit geldt niet voor het Juniorcourt. Daar hebben ook de jeugdleden het recht om na 19.00 af te hangen.